Вітаю Вас Гість
Вт
24.10.2017
03:16

Служба таксі "Наше місто"

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Що для Вас найважливіше в нашій роботі?
Всього відповідей: 58
Друзі сайту




Адреси, телефони підприємств, організацій, квартирних телефонів Тернополя і Тернопільської області 

Агенція нерухомості



Наша кнопка

Бучач таксі

Отримати код



Потрапили в ДТП? Інструкції та поради

 

1. Перевірте, чи є постраждалі. 

Життя і здоров'я людей, що потрапили в ДТП - пріоритетні, тому це перше, що потрібно зробити. Звичайно, якщо сам водій не постраждав. Якщо у вашому авто є пасажири - спочатку переконайтеся, чи все з ними гаразд. Потім з'ясуйте, чи не травмовані інші учасники ДТП. Викличте "швидку допомогу". Ні в якому разі не тікайте з місця події - це тільки погіршить ситуацію, стане обтяжливою обставиною. За правилами дорожнього руху, якщо є постраждалі в ДТП і немає можливості викликати "швидку" (наприклад, під час аварії розбився телефон) - потрібно відвезти травмовану людину в лікарню, попередньо зафіксувавши сліди ДТП (фото або відео). Потім повернутися на місце події.

 

2. Попередьте інших про ДТП
Заглушіть двигун авто, включіть аварійний сигнал, встановіть знак аварійної зупинки. Не рухайте транспортний засіб (засоби - якщо учасників ДТП кілька) - все повинно залишатися на тому ж місці, де сталася аварія. Це полегшить роботу щодо з'ясування обставин і причин ДТП. Зателефонуйте рідним чи друзям, щоб вони приїхали до вас. Це буде психологічна підтримка, а також ваш свідок у справі детального опису всіх обставин події. "Ваша" людина може навіть фіксувати весь процес оформлення ДТП на відео (на телефон, наприклад).

3. Викличте поліцію
За номером 102 можна безкоштовно подзвонити черговому поліції з мобільного. Потрібно повідомити про ДТП, вказати місце аварії. Зауважте, що залежно від того, де саме сталася пригода, поліція може дістатися до місця за час від 15 до 60 хвилин (або навіть більше, наприклад, якщо це ділянка дороги далеко від населених пунктів). Якщо в результаті аварії отримали пошкодження тільки транспортні засоби - ДТП оформляє патрульна поліція. Якщо є постраждалі люди - викликається слідчо-оперативна група. Документи, які повинні скласти поліцейські по ДТП:


1. Протокол про адміністративне порушення. Включає в себе:

  • схему місця ДТП, яку підписують учасники ДТП і поліцейський;
  • пояснення учасників пригоди та свідків (у разі їх наявності);
  • показання технічних приладів (при їх наявності);
  • показання засобів фото- і / або відеоспостереження (у разі їх наявності);
  • інші матеріали, необхідні для ухвалення рішення у справі.

2. Довідка про дорожньо-транспортній пригоді.
Зауважимо, відповідно до закону про поліцію, видачу первинної довідки про пошкодження транспортних засобів в ДТП поліцейськими скасовано. Законодавством не передбачено врегулювання питання з постраждалими у ДТП на основі усної домовленості. Навіть якщо ви визнаєте свою провину і готові її відшкодувати - краще скласти відповідний документ за участю юриста. Адже усна "домовленість" не гарантує, що на вас потім не подадуть до суду з тим, щоб стягнути гроші ще раз. Крім того, не варто поспішати визнавати свою провину, адже може виявитися, що винні обидві сторони, або навіть комунальні служби, які залишили дорожнє покриття в неналежному стані, або автосервіс, який не усунув несправність у вашому автомобілі. Якщо потерпіла сторона ви, і вас умовили взяти гроші на місці і не звертатися в поліцію, ви не застраховані від того, що вас згодом можуть звинуватити у вимаганні або навіть пограбуванніПоки чекаєте приїзду поліції, варто скласти опис обставин аварії (відомості про місце, освітлення, дорожнє покриття, розташування дорожніх знаків і т.п.). Цей опис можна прикласти до інших матеріалів справи. Наполягайте на докладному описі пошкоджень транспортних засобів, дорожнього покриття, навіть погоди, якщо вона може бути причиною аварії. Перечитайте все, записане поліцією.  

4. Викличте представника страхової компанії
Якщо учасниками ДТП є кілька транспортних засобів - прослідкуйте, щоб вони також звернулися до своїх страховиків. Якщо з якихось причин представник страхової компанії не прибуває на місце ДТП, водієві необхідно протягом 3 робочих днів з дня аварії письмово повідомити свою страхову компанію про настання страхового випадку. Інакше страхова компанія виплатить кошти потерпілому, але потім в порядку регресу має право стягнути виплачені кошти з винного водія.
5. Заручіться свідоцтвами очевидців
Часто свідки готові дати свідчення, але не можуть з якихось причин чекати приїзду поліції. Тому до приїзду поліції і страховиків запишіть контакти очевидців ДТП. Ці відомості також згодом можуть бути використані при розгляді справи.
6. Зателефонуйте юристам
Для ефективного вирішення проблеми ДТП варто звернутися до юристів, які займаються цією сферою. Для цього доречно завжди мати їх контакти в автомобілі (наприклад, в аптечці), подбайте про це заздалегідь. Це не важко зробити, а користь від цього безперечна. Досвідчений юрист зможе навіть заздалегідь приблизно оцінити ситуацію і ступінь складності ДТП і порадить, як діяти. Адже кожна дорожня пригода має безліч нюансів, властивих тільки йому. Обов'язково юрист (краще - адвокат) потрібен, якщо в ДТП є потерпілі, а значить - передбачена кримінальна відповідальність.
7. Не відмовляйтеся від тесту на алкоголь
Якщо поліцейський запропонує вам пройти тест на алкоголь в крові - пройдіть його. Після проходження вимагайте довідку про відсутність алкоголю у вашій крові. Якщо хтось з учасників аварії відмовляється проходити перевірку на алкоголь в крові, обов'язково вимагайте від поліції, щоб відмова була внесена до протоколу. Після оформлення схеми ДТП, у водіїв, яких є підстави вважати винними, можуть бути видалені водійські права. Зате видається тимчасовий дозвіл на керування транспортними засобами, який діє три місяці (це дозвіл розповсюджується тільки за наявності документа, який може підтвердити особу водія (наприклад, паспорта). Далі всі матеріали відправляються до суду і суд буде встановлювати провину водіїв і вирішувати, яку санкцію до них застосовувати (позбавлення прав або штраф). Якщо в ДТП нікому не заподіяно шкоду здоров'ю, життю, всі учасники аварії не перебувають у стані алкогольного чи іншого сп'яніння, у всіх учасників є діючий поліс обов'язкового страхування відповідальності (ОСАЦВ), а винний водій визнає себе таким і шкоду, заподіяну транспортному засобу невинного водія і не перевищує 25000 гривень, водії мають право самостійно скласти повідомлення про ДТП, так званий "європротокол" (бланк видається при укладенні договору обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності, його також можна безкоштовно отримати в страховій компанії). У такому випадку викликати поліцію для оформлення ДТП не потрібно, і ніхто з водіїв не буде притягнутий до адміністративної відповідальності.

 

 

Як уникнути ДТП на українських дорогах 

 

За статистикою ДАІ, у 2014 році в Україні сталося понад 151 тис. Дорожньо-транспортних пригод, в яких загинули 4443 людини, а травми отримали 32 270. І це лише частина айсберга, що знаходиться на поверхні: статистика ніяк не враховує конфлікти на дорозі, що стали причиною аварії, і помилки водіїв, що призвели до цих конфліктів. Тим часом їх число велике: фахівці підрахували, що кожен водій кожну годину здійснює від 20 до 60 помилок на дорозі. Лише деякі з них стають причиною конфлікту, і вже зовсім мала їх кількість призводить до ДТП. Тим не менш, знижуючи число промахів водіїв, ми зменшуємо і число реальних ДТП. А знизити їх можна, якщо українські водії освоять навички захисного водіння. Тобто такого, при якому водій, незалежно від дій інших учасників дорожнього руху та при будь-яких обставин, зводить імовірність ДТП до мінімуму.

__16

Три складові, що визначають рівень ризику на дорозі.

Головний секрет захисного водіння – їздити так, щоб завжди мати достатньо часу для прийняття рішення та реалізації правильного сценарію в разі виникнення аварійної ситуації.

.jpg_91

НЕ ПОМИЛЯЙСЯ, АЛЕ ЗАЛИШ ПРАВО НА ПОМИЛКУ ІНШИМ

Імовірність виникнення аварії залежить від чотирьох чинників: від водія (його навичок, уміння, стилю їзди), автомобіля (технічних можливостей і стану), дороги (стану полотна, інфраструктури та організації руху) і середовища (погодних умов і всього, що оточує дорогу і автомобіль). Кожен з них може стати причиною ДТП, але лише водій своїми правильними діями здатний мінімізувати вплив трьох інших факторів. Аналіз причин та хода ДТП переконливо доводить, що лише 5-10% з них були абсолютно невідворотними.

ЗАХИСТ ВІД ДУРНЯ. 

Принцип захисного водіння – робити мінімум помилок самому і в той же час бути готовим виправити промахи оточуючих, їздити з запасом на чужі огріхи водіння, з постійно включеним "захистом від дурня". Пам'ятайте: часта необхідність екстрено гальмувати або маневрувати, спрацьовування електроніки, ковзання автомобіля і просто обурені сигнали оточуючих говорять про те, що ви щось робите неправильно. І якщо всі або майже всі на дорозі вам заважають і їдуть "якось не так", значить, саме ваш стиль водіння вкрай недосконалий.

.jpg_92

ТРИ ЗОЛОТИХ ПРАВИЛА ВОДІЯ

Учасники аварій згодом зазвичай нарікають на те, що їм не вистачило зайвої секунди для маневру або зайвого метра до перешкоди, що в кінцевому рахунку зводиться до тієї ж нестачі часу на гальмування. У простих і складних ситуаціях алгоритм дій людини різний. У першому випадку вона оцінює ситуацію і діє негайно (на все їй потрібно до напівсекунди), у другому – їй потрібен додатковий час на вироблення рішення (і тоді період реагування збільшується втричі).

Створити запас часу дозволяють правильні вибір швидкості руху, організація простору навколо автомобіля і постійне спостереження за мінливою дорожньою ситуацією. Правильний вибір швидкості означає рух з такою, яка дозволяє вам в будь-який момент повністю зупинитися в межах видимості дороги. При цьому обов'язково коригувати її з оглядкою на якість дорожнього покриття (наприклад, на мокрій дорозі гальмівний шлях збільшується в два рази, на брудній і засніженій – в чотири, а на вкритій льодом – в дев'ять) і на свій стан (якщо відчуваєте себе хворим, роздратованим або втомленим, швидкість потрібно знижувати). Правильна організація простору навколо автомобіля – це, насамперед, дистанція до машини попереду, достатня для того, щоб слідом за нею зупинитися, по можливості не використовуючи екстрене гальмування. До того ж корми машина попереду не повинна обмежувати вам оглядовість: вискочила з-під неї яму вкрай важко об'їхати без втрат, а неможливість переглянути дорогу на достатню відстань може обернутися неприємним сюрпризом у вигляді, наприклад, заглухлого прямо в смузі руху автомобіля. І тут ми, нарешті, підходимо до спостереження. Пам'ятаєте, як казав в знаменитому фільмі герой Леоніда Бикова: "У бою не можна бути сліпим – крути головою на 360 градусів"? На дорозі ситуація схожа, з тією лише різницею, що на відміну від кабіни винищувача часів Великої Вітчизняної дивитися назад допомагають дзеркала. Дивитися вперед потрібно якомога далі, постійно переводячи погляд на ближні зони. Постійно необхідно відшукувати найближчу до автомобіля небезпеку і намагатися мати в голові заготовку рішення на випадок несприятливого розвитку ситуації.

.jpg_93

У АВАРІЙ ЗАЗВИЧАЙ ДВА "БАТЬКИ"

Жоден водій-порушник не мріє стати учасником ДТП. Всі винуватці аварій – оптимісти: за мить до неминучого вони думають про секундні вигоди маневру, а не про його загрози, які в цей момент здаються віддаленими і неявними. І ще: вкрай рідко ДТП відбуваються в результаті помилки тільки одного з учасників. Насправді у аварії, як правило, мінімум два батьки. Винуватцем зазвичай визнають того, чий відступ від Правил дорожнього руху безпосередньо призвело до зіткнення, наїзду або перекидання. Але досягти цього результату йому обов'язково допомагає якась, нехай і зовсім незначна, промашка іншого учасника інциденту. Який, може, правил і не порушував, а просто знехтував принципами безпечного водіння: зайвий раз не подивився в потрібну сторону, їхав трохи швидше, ніж слід, на мить раніше рушив з місця або на мить пізніше, ніж необхідно, почав маневр або гальмування. Так, формально він не винен, але від цього легше не стає.

НА ЗАХИСТ ДВОКОЛІСНИХ

За статистикою ДАІ за 2014 рік, в Україні загинув 261 та травмовано 1451 велосипедиста. Виходячи зі співвідношення кількості машин, пішоходів і велосипедистів на дорогах, у останніх мало не в сотню разів більше шансів потрапити в сумну статистику жертв ДТП. Тому перше правило для водіїв: здійснюючи поворот направо з крайнього правого ряду, не забувайте дивитися в дзеркала – між правим бортом вашої машини і узбіччям цілком може виявитися двоколісний учасник дорожнього руху. Та й в принципі вчитеся в дзеркалах весь час шукати велосипедистів. А шанувальники еко-транспорту, крім стандартних правил не поводитися непередбачувано, носити шолом і перетинати пішохідні переходи пішки, а не на велосипеді, повинні запам'ятати ще один закон. Незважаючи на те, що правила забороняють велосипедистам рух лише по автомагістралях, намагайтеся уникати і тих доріг, де дозволена швидкість від 80 км/год. Наїзд авто, що рухається з такою швидкістю, шансів вижити велосипедисту залишає мало.